måndag 6 januari 2014

Totoro-vantar

Totoro-vantar. De här började jag med för ett år sedan, men blev inte klar med dem förrän i december. De är till mellandottern som var helt tokig i Totoro-filmen för ett år sedan. Nu har det mattats av lite, men hon gillar honom fortfarande och hon gillar vantarna. Tur att vintern inte är så kall i år eftersom vantarna inte är supervarma direkt.

När de var klara tog hon på sig dem och gick ut och lekte och sedan kom hon in med grå vantar ;)

Jag vet inte exakt vilket garn det är men det var tunt och kanske var det rester av Bambino babyull. Jag tror att jag använde stickor som var 2,5 mm. Mönstret fann jag så klart på Ravelry och går att hitta om man söker på Norwegian Totoro Mittens. Väljer man ett grövre garn blir vantarna större. Med t.ex. Drops Nepal eller Alaska och stickor nr 4 eller 5 blir de antagligen i vuxenstorlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar